7. Mai 2013

رشته پلو با گوشت قلقلی

 
رشته پلو رو معمولا برای شب عید یا بعضی برای شب چهارشنبه سوری درست میکنند  من رشته پلو رو با گوشت قلقلی, مرغ, و گوشت تکه ایی درست میکنم و همه دستورات رو اینجا خواهم گذاشت این دستور با گوشت قلقلی هست که بسیار خوشمزه بود امیدوارم درست کنید و لذت برید

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده دویست گرم
پیاز دو عدد متوسط
برنج دو پیمانه
رشته پلویی یک پیمانه
نمک فلفل زعفران
سیر دو حبه
رب انار کمی
نعنا خشک کمی


روش تهیه :

برای گوشت قلقلی ها پیاز رو رنده میکنیم گوشت پیاز نمک فلفل کمی زعفران و نعنا رو خوب با هم ورز میدیم و کوفته هایی به اندازه گردو درست میکنیم  دومین پیاز رو ریز خرد میکنیم و تفت میدیم بعد سیر خرد شده رو هم اضافه کرده و تقت داده بعد قلقلی ها رو اضافه کرده و تفتشون میدیم بعد کمی نمک فلفل و نعنا خشک اضافه کرده در اخر خیلی کم اب میریزیم و رب انار و حرارت رو کم میکنم تا کوفته ها بپزن و غذا جا بیفته برای رشته پلو برنج رو که از قبل خیس کردیم اب رو جوش میاریم و برنج رو اضافه میکنیم  دو الی سه دقیقه به زمانی که میخوایم برنج رو ابکش کنیم رشته ها رو اضافه میکنیم بعد برنج رو ابکش کرده و ته دیگ مورد نظر رو گذاشته و برنج رو دم میذاریم رب انار و نعنا یه طعم متفاوت و جدید به غذا میده  نوش جان

6 Kommentare:

  1. اعظم جان ، مرسی از دعوتت
    آخرین باری که خودم رشته پلو تهیه کردم ، چیزی حدود ١٥ سال پیش بوده ، میشه بگی که دیگه فراموش کردم :))
    اما به محض اینکه رشته پیدا کردم میتونم از دستور شما استفاده کنم ، مرسی

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. گیلدای عزیز ممنونم که دعوتم رو قبول کردی راستی من رشته رو از مغازه ایرانی ها میخرم اگه دوست داشتی سر بزن حتما پیدا میکنی بازم مرسی

      Löschen
  2. azam joon aliyeeeeeeeee harf nadareeeeeeeee

    AntwortenLöschen
  3. مرسیییییییی عزیزممممممم

    AntwortenLöschen
  4. راستی عجب عکس خوشگلی خواهرکم

    AntwortenLöschen