20. Mai 2013

ماهی سالمون با مارچوبه Lachs mit Spargel

 
من و همسرم از عاشقای ماهی هستیم و اگه هر روز هم ماهی بخوریم سیر نمیشیم اینجا هم یه خوراک خوشمزه با ماهی براتون دارم راستش گیلدا جون ایده این غذا رو از وبلاگ شما برداشتم  ولی عزیزم پستش رو پیدا نکردم که ادرسش رو بذارم ممنون میشم اگه کمکم کنی خب بریم سراغ این خوراک خوشمزه

مواد لازم :
مارچوبه چهارصد گرم
ماهی سالمون چهارصد گرم
سیب زمینی  هشت عدد
گوجه فرنگی
نمک فلفل کمی جعفری
سس هلندی (من اماده استفاده کردم)

این مقداری که گفتم حدودی هست شما به دلخواه تغییر بدید این مقدار برای دو نفر بود که البته کمی زیاد هم بود:))  ماهی فیله هم میتونید استفاده کنید خوشمزه میشه

تهیه:
خیلی خیلی ساده ماهی رو شسته و خوب خشک میکنیم بعد هر دو طرفش رو کمی نمک  فلفل میزنیم و یه کم بهش استراحت میدیم تابه رو داغ کرده و بهش خیلی کم روغن زیتون یا هر روغنی که دوست دارید اضافه کنید و بعد ماهی رو سرخ میکنیم من ماهی رو خیلی کم سرخ میکنم یا اکثرا توی فر درست میکنم چون ماهی بقدری گوشتش لطیفه که واقعا دلم نیماد با سرخ کردن بیش از حدش هم ویتامینهاشو نابود کنم و هم اونو خشک کنم  البتههههههههههههههه ناگفته نماند که بعضی وقتها هم که دلم ماهی سوخاری بخواد حسابی سرخش میکنم ولی خیلی کم پیش میاد :)) خب پس ماهی رو به هر روشی که دوست دارید سرخ کنید :))
برای اشپارگل ها اگر از نوع سبزش استفاده کردید نیازی به پوست گرفتنش نیست فقط ته اونو که یه مقدار حالت چوبی داره جدا کنید اب رو جوش میاریم و کمی لیمو تازه و کره بهش اضافه کرده و اشپارگل ها رو میریزیم توش فکر میکنم ده دقیقه براش کافی باشه من کمی بیشتر گذاشتم و مارچوبه هام کمی زیادی نرم شد بعد میریزیم تو ابکش تا ابش بره  برای سیب زمینی ها هم اونها رو ابپز کردم بعد با پوست خرد کردم و تو کمی کره داغ شده و نمک و فلفل تفتش دادم میتونید مارچوبه ها رو هم تو همون کره کمی تفت بدید و نمک و فلفل بزنید و در اخر هم با سس هلندی یا هر سسی که دوست دارید(مثلا ترکیبی از کرم فرش و پیازچه و یا شوید ) میل کنید  من در اخر کمی هم از جعفری ساتوری شده استفاده کردم نوش جان   

4 Kommentare:

  1. من هم عاشق مارچوبه هستم و هم ماهی ی ی ی
    یعنی ماهی رو تا حد دل درد میخورم :))))
    این ترکیب سبزیجات رو با ماهی خیلی میپسندم مخصوصا با همون سس هلندی که گفتی

    AntwortenLöschen
  2. پس همدردیم:)))))))گیلدا جون همونطور که تو پست هم نوشتم ایدش از وبلاگ خودته عزیزم

    AntwortenLöschen
  3. wowwwwwwwww sieht leckerrrrrrrrr aus

    AntwortenLöschen