22. Juni 2013

خورش قرمه سبزی

 
فکر میکنم کمتر کسی باشه که قرمه سبزی دوست نداشته باشه و همینطور کمتر کسی که این خورش خوشمزه رو بلد نباشه ولی معمولا هر کسی هم یه روش خاصی برای درست کردنش داره این هم روشی هست که من درست میکنم تو خونه ما در سبزی قرمه  از شنبلیله استفاده نمیشه راستش من اصلا بوشو دوست ندارم بعضی وقتها با لوبیا قرمز درست میکنم و گاهی با چشم بلبلی که روش هر دو یکی هست و فقط نوع لوبیا فرق میکنه (اندازه مواد اولیه مقداری هست که من بنا به سلیقه خودم برای دو نفراستفاده میکنم  شما میتونید به دلخواه کم و زیاد کنید )
 
مواد لازم :
گوشت گوسفند ی و یا گوساله سیصد گرم
(اگر استخوان دار باشه خوشمزه تر میشه)
لوبیا چشم بلبلی سه چهارم پیمانه
سبزی قرمه (تره جعفری و کمی اسفناج)
نمک فلفل سیاه و روغن
لیمو امانی سه عدد متوسط
پیاز یک عدد
 
 
روش تهیه :
 
لوبیا رو از قبل خیس کردم و چند با رابشو عوض کردم پیاز ها رو ریز خرد میکنیم و با روغن خیلی کم تفت میدیم بعد گوشت (که بهتره قطعاتش درشت باشه) رو اضافه کرده دوباره کمی تفت میدیم اب لوبیا رو هم خالی کرده و لوبیا رو به گوشت اضافه میکنیم ازهم کمی تفت داده و سبزی سرخ شده نمک و فلفل رو اضافه میکنیم و اب میریزیم و میذاریم با حرارت متوسط بپزه  لیموها رو با چنگال سوراخ میکنیم و توی اب ولرم میذاریم تا کمی نرم بشه و تلخیش هم گرفته بشه وقتی گوشت و لوبیا پخت لیمو رو اضافه میکنیم من لیمو رو نیم ساعت اخر اضافه میکنم بعد هم حرارت خورش رو کم میکنیم تا حسابی جا بیفته
نوش جان
 

5 Kommentare:

  1. عاشقشم م م م ، برام جالبه که تو هم با لوبیا چشم بلبلی درست کردی :))
    من هم بیشتر با همین لوبیا درست میکنم

    AntwortenLöschen
  2. عزیزممممممم اشتراکمون تو خوردنیها زیاد شدددد:))))ماهی بادمجون اینم لوبیا چشم بلبلی منم با این لوبیا بیشتر دوست دارم

    AntwortenLöschen
  3. Daram Alan Dorost Mikonam Vaghean Mamnoon Azat Ke Honare Ashpazio Be Man Bargardoondy:-D

    AntwortenLöschen
  4. asheghetam behnam junammmmmmmmmmmmmmm sabzisho baraye in meghdar 100 ta 150 geram sorkh shode beriz okkkkkkkkkkkkkkkk:))))))))))) dige shekayati nadari:))))))))

    AntwortenLöschen