28. Juni 2013

خورش لوبیا سفید Kuru fasulye

 
خورش لوبیا سفید و یا کورو فاسولیه یکی از خورشهای ترکیه ایی هست که به عنوان خوراک اصلی ومعمولا با پلو سرو میشه انواع مختلفی داره با گوشت بدون گوشت با سوسیس و ... من اینجا بدون گوشتش رو درست کردم و خوشمون اومد البته من تو خورشم ازآب گوشت استفاده کردم که اگر بدون استفاده آب گوشت درست بشه میتونید یه غذای گیاهی خوشمزه داشته باشید
 
مواد لازم :
لوبیا سفید یک پیمانه
پیازخرد شده یک عدد
گوجه فرنگی پوست کنده یک عدد
رب گوجه فرنگی نمک فلفل و کره
چیلی خرد شده در صورت تمایل
آب گوشت و یا عصاره گوشت در صورت تمایل
 
روش تهیه :
پیازها ر در کره تفت میدیم تا کمی نرم بشن سیر خرد شده رو هم اضافه میکنیم (اگراز چیلی استفاده کردید اون رو هم توهمین مرحله بریزید)بعد نمک فلفل وگوجه خرد شده رب گوجه فرنگی رو هم میریزیم و هم رو با هم تفت میدیم بعد لوبیاهایی که از قبل خیس کردیم آبشو خالی کرده و اونها رو هم اضافه میکنیم اگر دوست داشتید از آب گوشت و یا عصاره گوشت استفاده کنید اگر هم که نه آب معمولی رو میریزیم و میذاریم تا لوبیاها بپزن و خورشمون جا بیفته نوش جان
(من لوبیاها رو از قبل تو زودپز پختم و لوبیای پخته رو با موادم مخلوط کردم و گذاشتم جابیفته)

2 Kommentare:

  1. azam joon nistiii man hamchenan montazere dasturaye jadidam:)

    AntwortenLöschen
  2. عزیزمممممم یه کم سرم شلوغ بود سعی میکنم زود زود دستور بذارم مرسی که بهم سر میزنی

    AntwortenLöschen