15. Juli 2013

سبزی پلو و ماهی خوشمزه

 

امروز براتون سبزی پلو و ماهی سرخ شده دارم  بریم سراغ روش تهیه
 
مواد لازم.
ماهی هر نوعی که دوست دارید
سبزی پلو (جعفری شوید سیر تازه)
برنج به تعداد نفرات
نمک فلفل زعفران
کمی آرد و کره
روش تهیه
مطمینم سبزی پلو و ماهی رو همه به خوبی بلدن با این حال این هم روشی هست که من درست میکنم برای سبزی پلو برنجمون رو از قبل با نمک نسبتا زیاد خیس میکنیم بعد هم به روش معمول برنج رو آبکش میکنیم سبزی رو هم تو این مرحله اضافه میکنیم (یعنی زمانی که تو آبکش ریختیم و آبش رفت) و خیلی آروم با برنج مخلوطش میکنیم بعد هر ته دیگی که دوست دارید میذارید من از سیب زمینی استفاده کردم کف قابلمه کمی آب کره و زعفرون میریزم از این مخلوط کمی برمیدارم و وقتی برنج بخار زد به برنجم اضافه میکنم سیب زمینیها رو چیده و برنج رو روش میریزم وقتی برنجم بخار زد بقیه آب و روغن رو هم اضافه میکنم و حرارت رو کم میکنم تا برنجم دم بکشه  برای آماده کردن ماهی هم ماهی رو میشوریم و خشک میکنیم  بعد کمی نمک فلفل بهش میزنیم (من اینبار کمی هم از ادویه ماهی استفاده کردم که مخلوطی از شوید چیلی و لیمو بود ولی هیچ اجباری در استفاده از ادویه ماهی نیست) بعد ماهی رو به آرد اغشته میکنیم و تو روغن سرخ میکنیم به همین سادگی و خوشمزگی من تازگیها پیاز رو حلقه حلقه میکنم تو آرد میزنم و همراه با ماهی سرخ میکنم در حدی که نرم بشه لازم نیست برشته بشه کنار ماهی خیلی خیلی خوشمزه میشه در ضمن لیموی تازه هم فراموش نشه نوش جان

6 Kommentare:

  1. mesle baghiyeye ghazahat harf nadare

    AntwortenLöschen
  2. مرسی نسرین قشنگممم ممنونم از لطفت

    AntwortenLöschen
  3. وای ی ی ی اعظم جون دست و پام لرزید
    من ماهی میبینم ، کنترل از دستم خارج میشه ، شانس اوردی که اونجا نبودم وگرنه شماها سهمی نداشتید :))))

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. عزیزم تو بیا اینجا با کمال میل سهم ما هم مال تو ممنون از این همه لطفی که به من داری نازنینم

      Löschen
  4. اعظم جون دست پختت خداييش هميشه با آدم حرف مي زنه! نميدونم به خاطر خوش رنگ و رو ايشه يا طعم خوبش كه آدم تصور مي كنه! در هر حال دستت درد نكنه خانوم خوش سليقه

    AntwortenLöschen
  5. شبوی مهربونم کم پیدا بودی خوشحالم که دوباره پیش ما هستی همیشه به من لطف داشتی و داری ممنونم ازت دوست خوب و نازنینم

    AntwortenLöschen