19. August 2013

خوراک گوشت و بادمجان مدیترانه ایی

 
 
یه کتاب دارم به اسم یک گوشت چرخ کرده صد غذا یعنی صد مدل غذا با گوشت چرخ کرده این دستور از همون کتاب هست اندازه مواد طبق دستور اصلی هست شما به دلخواه میتونید تغییرش بدید
 
مواد لازم برای شش نفر :
گوشت چرخ کرده گوساله و یا گاو یک کیلو
گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده شش عدد
پنیر Emmentaler رنده شده صدو پنجاه گرم
بادمجان حلقه شده سه عدد
فلفل دلمه ایی یک عدد
پیازچه خرد شده شش عدد
آناناس خرد شده دو حلقه
سیر دو الی سه  حبه
روغن زیتون نمک فلفل
آویشن خرد شده یک قاشق غذا خوری
و یا پودر آویشن کمی
 
روش تهیه :
کمی روغن زیتون در ظرف ریخته و گوشت رو هم اضافه کرده و  سعی کنید تا جایی که میتونید گوشت رو از هم باز کنید و کاملا گوشت رو تفت بدید بعد پیازچه ها سیر رنده شده گوجه فرنگی پاپریکا و آناناس رو اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه تفت بدید در آخر نمک فلفل و آویشن رو هم افزوده و پانزده دقیقه بهش زمان میدیم تا موادمون بپزه تا زمانی که سس گوشتمون آماده میشه حلقه های بادمجون رو کمی سرخ میکنیم  در ظرف مخصوص فر یک ردیف بادمجان یک ردیف مواد گوشتی به همین ترتیب ادامه میدیم تا  موادمون تموم بشه آخرین ردیف باید بادمجون باشه روی بادمجونها به پنیر ریخته و به مدت سی دقیقه تو فر از قبل داغ شده میذاریم من پنیر رو از اول نریختم و پنج دقیقه آخر پنیر رو اضافه کردم در حدی که پنیر آب بشه کافی هست  من مواد رو به دلخواه کم و زیاد کردم و از آناناس هم استفاده نکردم .
 

4 Kommentare:

  1. چه ترکیب جالبی بود اعظم جون ، لطفا از این کتاب بیشتر مطلب برامون بذار
    چون تو خانواده ما به گوشت چرخ کرده علاقه بیشتر هست

    AntwortenLöschen
  2. ممنونم گیلدا جان به روی چشم سعی میکنم دستوراتیش که خوب هست رو امتحان کنم و اینجا بذارم عزیزم

    AntwortenLöschen