17. September 2013

آش رشته

 
 
آش رشتهههههه به به خیلی دوسش دارم حیف که زود سیر میشم نمیتونم زیاد بخورم ;))) میدونم که دستور آش رشته رو همه بلدند ولی این هم روشی هست که من درست میکنم مقدار مواد مقداری هست که من استفاده میکنم یعنی استاندارد نیست و هر کس می تونه به دلخواه تغییرش بده .
مواد لازم :
نخود سه چهارم پیمانه*
لوبیا قرمز سه چهارم پیمانه
لوبیا چیتی یک پیمانه
عدس یک و نیم پیمانه
اسفناج جعفری تره
رشته آشی
نمک فلفل زردچوبه
* من از پیمانه پلوپز استفاده می کنم .
روش تهیه :
از شب قبل لوبیا قرمز و نخود رو با هم تو یه ظرف و لوبیا چیتی رو هم جدا خیس میکنم و چند باری آبش رو عوض میکنم (میتونید کمی هم ماش و گندم استفاده کنید) من لوبیا و نخود رو تو زودپز میپزم که سریع تر باشه و دوست دارم کاملا نرم باشند لوبیا چیتی رو هم جدا تو یه قابلمه با گنجایش مناسب میذارم بپزه تو این فاصله عدس رو هم خیس میکنم وقتی نخود و لوبیا پخت اونها رو به لوبیا چیتی اضافه کرده و عدس رو هم میریزم کمی نمک فلفل و زردچوبه هم اضافه میکنم و اجازه میدم تا عدس هم کاملا بپزه تو این مرحله سبزیها رو اضافه میکنیم (من تره نداشتم و فقط از اسفناج و جعفری استفاده کردم ) و بعد هم رشته ها رو , من رشته رو سه تیکه میکنم دوست ندارم خیلی بلند باشه و مقدارش هم همیشه چشمی ریختم و متاسفانه اندازه دقیق ندارم بستگی به شما داره که پر رشته و یا کم رشته دوست دارید بعد  آبش رو اندازه کرده و با حرارت متوسط اجازه میدم تا بپزه . حالا چند تا نکته من تو آشم همیشه کمی از نعنا داغ و پیاز داغ میریزم باعث میشه خوشرنگ و جا افتاده تربشه . توی نعنا داغم کمی هم پونه خشک میریزم عطر فوق العاده ایی به آش میده . آش رشته بهتره فوری سرو نشه من همیشه بعد از خاموش کردن یک ربع تا بیست دقیقه به آش زمان میدم بعد تو ظرف میکشم آش جا افتاده تر میشه و آب و دون جدا نمیشه :)) خب حالا آش خوشمزه مون رو تو ظرف کشیده و با سیر و نعنا داغ و کشک نوش جان میکنیم آش رشته با سرکه هم بسیار خوشمزه میشه البته این نظر منه شما هم امتحان کنید نوش جان .

( تزیین فوق حرفه ایییم رو ندید بگیرید ;))))))

 

5 Kommentare:

  1. ما چشممون در اومد تا این آشت حاضر شد :)))
    مدتی بود که اسمش بود ولی کلیک که میکردی چیزی نمیومد ، من که عاشق آش ش ش ش ش :)))))
    مرسی خانومی ، در ضمن تو مقادیر رشته فراموش شده ، از همون رشته ایرانی استفاده میکنی ؟

    AntwortenLöschen
  2. ای وای راست میگی گیلدا جون متوجه نشده بودم آخه این پست ماجراها داره عزیزممممم ببخشید خدا نکنه چشم شما چیزیش بشه می بینی رشته رو هم فراموش کردم ای داد بیداد گفتم که ماجراها داره این آش ممنون که یاد آوری کردی آره عزیزم رشته انسی استفاده میکنم

    AntwortenLöschen
  3. bah bah makhsusan tu in hava cheghad michasbe

    AntwortenLöschen
  4. bah bah makhsusan tu in hava cheghad michasbe

    AntwortenLöschen