23. Oktober 2013

رولت گوشت چرخ کرده

 
 
رولت گوشت به روشهای مختلفی درست میشه این یکی از اون روشهاست خوشمزه آبدار ودرست کردنش هم ساده و بی درد سره
 
مواد لازم :
گوشت چرخ کرده
پیاز و سیر
آرد سوخاری
نمک فلفل رب
قارچ خرد شده
نخود فرنگی
جعفری خرد شده
 سس خردل
 
روش تهیه :
من از سیصد گرم گوشت چرخ کرده گاو  استفاده کردم یک پیاز متوسط رو رنده کردم همراه با گوشت یک قاشق آرد سوخاری سس خردل نمک فلفل جعفری ساطوری همه رو با هم مخلوط کردم و کاملا ورز دادم گوشت رو روی فویل و یا کیسه فریزر پهن میکنیم بعد نخود فرنگی و قارچ رو بین گوشت میذاریم ( بهتره از قارچ تازه استفاده کنید اگر هم قارچتون یخ زده بود بهتره قبلش بدون روغن کمی تفتش بدید تا آب اضافش کشیده بشه ) (و یا اینکه به دلخواه میتونید از مواد دیگه ایی استفاده کنید ) و به صورت رول در میاریم  خب رولتمون آمادس برای سسش یه پیاز کوچیک رو خرد کرده تو کره تفت میدیم سیر پرس شده رو هم اضافه کرده نمک فلفل رب میزنیم و کمی آب میریزیم تا سسمون آماده بشه بعد یک سیب زمینی رو حلقه کردم و کف قالب چیدم بعد رولت رو روی سیب زمینی ها گذاشتم و سس رو روش دادم فویل کشیدم و تو فر از قبل داغ شده گذاشتم  تا بپزه در آخر فویل رو برداشتم و گریل رو روشن کردم تا کمی سرخ بشه بسیار خوشمزه و نرم و آبدار ما با برنج خوردیم عالی بود شما هم امتحان کنید نوش جان
 

4 Kommentare: