1. Mai 2014

قورمه سبزی با مرغ و غوره


یه قورمه سبزی خوشمزه و متفاوت  دستور رو از مجله هنر آشپزی شماره چهل و شش برداشتم  اگر دنبال مزه های جدید هستید بهتون پیشنهاد میکنم این خورش رو امتحان کنید در ضمن این خورش مخصوص شهر دامغان هست  . (اندازه ها مقداری هست که در دستور اصلی مجله استفاده شده که عینا اینجا نوشتم .) 
 
مواد لازم :
سبزي قورمه (نيم كيلو پاك كرده و خرد شده)  
سینه مرغ یک عدد ( من از ران و سینه استفاده کردم )
پياز یک عدد
روغن به ميزان لازم
نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
آب چهار ليوان
لپه صد گرم
غوره نصف ليوان
آب غوره نصف ليوان
 
روش تهیه  :
اول از همه بهتره لپه ایی رو که از قبل خیس کردید جدا نیم پز کنید چون زمان پخت مرغ  معمولا کمتر از لپه هست پیاز داغ میگیریم و مرغها رو هم همراه با پیاز داغ تفت میدیم (من سینه و ران رو به قطعات کوچکتر تقسیم کردم ) نمک فلفل و زردچوبه و لپه های نیم پز رو اضافه کرده و آب میریزیم تا مرغها و لپه ها بپزن من سبزی رو هم از اول اضافه نکردم کمی که مرغ نیم پز شد سبزیهای سرخ شده  رو ریختم و با حرارت ملایم اجازه دادم خورش بپزه و جا بیفته در آخر پخت غوره ها و آبغوره رو اضافه کرده و خورش ما آماده نوش جان کردن هست  .

6 Kommentare:

  1. وای ی ی قرمه سبزی باشه , حالا با هر چی که میخواهد باشه
    ما با کله میریم توش :)))))))

    AntwortenLöschen
  2. Che Ajab Oomady Belakhare Poosto Ostokhoon Shode Boodam , Akh Joon Dobare Chagh Misham

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. عزیزمممممممم نبینم پوست و استخوون بشیییییییی

      Löschen
  3. In Ghaza Khoshmaze Benazar Mirese Amma Ghoore Nadaram Heyf Shod

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. آخیییییی ولی فکر کنم غوره تا یکی دو ماه دیگه بیاد اون موقع درست کن

      Löschen